Goodyear AERO – концепт шини для автономних та літаючих автомобілів
Goodyear презентувала новітній концепт шини на Міжнародному Женевському автосалоні 2019
Goodyear AERO – це концепт подвійного призначення, розроблений для автономних та літаючих автомобілів майбутнього. Він буде виконувати функції як стандартної шини, так і «пропелера» для польотів.
«Понад 120 років Goodyear активно розвиває сектор інновацій та розробок, співпрацюючи з першопрохідцями, які визначають майбутнє транспортної сфери», - відмітив Кріс Хелсел, керівник науково-технічного підрозділу Goodyear. У процесі роботи над покращенням конструкції шин та матеріалів, які використовують для їх виробництва, ми, спільно з компаніями, що розглядають повітряний транспорт як відповідь на сучасні транспортні виклики, створили концепт колесу, яке має можливість одночасно виконувати функції традиційної шини та гвинтокрилої установки для літаючих автомобілів».
В концепті AERO реалізований ряд інноваційних рішень:
Мультимодальний дизайн. AERO – це мультимодальний концепт з поворотними гвинтами. Він послужить силовим приводом для передачі та поглинання енергії при русі автомобіля по дорозі, а також силовою установкою для польотів. Таким чином, AERO дасть можливість майбутнім водіям спокійно пересуватися як по дорозі, так і в повітрі.
Непневматична конструкція: спиці концептуального колеса будуть забезпечувати підтримку ваги автомобіля під час руху дорогою, а також виступати як лопаті для підняття автомобіля в повітря. Шина створена на базі непневматичної конструкції та є достатньо еластичною для того, щоб забезпечувати плавність ходу при русі, а також достатньо міцною для того, щоб обертатися на високій швидкості, яку розвивають ротори при піднятті транспортного засобу в повітря.
Електромагнітний привід: Концепт AERO використовує силу дії магнітного поля, забезпечуючи відсутність тертя під час руху. Це дозволяє забезпечити високу швидкість обертання колеса, яка необхідна при пересуванні транспортного засобу по дорозі, а також для його переміщення в повітрі.
Оптичні сенсори: В концепті AERO використовуються світлові, оптоволоконні сенсори, які відстежують дорожні умови, знос шин, а також їх структурну цілісність.
Штучний інтелект: Концепт оснащений ІІ, який буде обробляти інформацію, отриману від сенсорів шин, дані, отримані в результаті обміну інформацією між транспортними засобами, а також між транспортом та дорожньою інфраструктурою. ІІ зможе аналізувати масиви даних та пропонувати відповідний порядок дій, дозволяючи транспортному засобу обирати відповідний режим польоту та їзди, а також заздалегідь визначити та вирішити потенційні проблеми, пов`язанні з шинами.
Не дивлячись на те, що AERO є виключно концептуальною розробкою, деякі з реалізованих в ній технологій, такі, як, наприклад, непневматична конструкція та рішення на основі штучного інтелекту, вже розробляються компанією Goodyear, в той час як інші технології можуть послужити основою для нових ідей та майбутніх проектів.
«Концептуальні розробки компанії Goodyear покликані пожвавити дискусію відносно транспортних технологій та нової екосистеми пересування», – резюмував Хелсел.
Goodyear AERO – це концепт подвійного призначення, розроблений для автономних та літаючих автомобілів майбутнього. Він буде виконувати функції як стандартної шини, так і «пропелера» для польотів.
«Понад 120 років Goodyear активно розвиває сектор інновацій та розробок, співпрацюючи з першопрохідцями, які визначають майбутнє транспортної сфери», - відмітив Кріс Хелсел, керівник науково-технічного підрозділу Goodyear. У процесі роботи над покращенням конструкції шин та матеріалів, які використовують для їх виробництва, ми, спільно з компаніями, що розглядають повітряний транспорт як відповідь на сучасні транспортні виклики, створили концепт колесу, яке має можливість одночасно виконувати функції традиційної шини та гвинтокрилої установки для літаючих автомобілів».
В концепті AERO реалізований ряд інноваційних рішень:
Мультимодальний дизайн. AERO – це мультимодальний концепт з поворотними гвинтами. Він послужить силовим приводом для передачі та поглинання енергії при русі автомобіля по дорозі, а також силовою установкою для польотів. Таким чином, AERO дасть можливість майбутнім водіям спокійно пересуватися як по дорозі, так і в повітрі.
Непневматична конструкція: спиці концептуального колеса будуть забезпечувати підтримку ваги автомобіля під час руху дорогою, а також виступати як лопаті для підняття автомобіля в повітря. Шина створена на базі непневматичної конструкції та є достатньо еластичною для того, щоб забезпечувати плавність ходу при русі, а також достатньо міцною для того, щоб обертатися на високій швидкості, яку розвивають ротори при піднятті транспортного засобу в повітря.
Електромагнітний привід: Концепт AERO використовує силу дії магнітного поля, забезпечуючи відсутність тертя під час руху. Це дозволяє забезпечити високу швидкість обертання колеса, яка необхідна при пересуванні транспортного засобу по дорозі, а також для його переміщення в повітрі.
Оптичні сенсори: В концепті AERO використовуються світлові, оптоволоконні сенсори, які відстежують дорожні умови, знос шин, а також їх структурну цілісність.
Штучний інтелект: Концепт оснащений ІІ, який буде обробляти інформацію, отриману від сенсорів шин, дані, отримані в результаті обміну інформацією між транспортними засобами, а також між транспортом та дорожньою інфраструктурою. ІІ зможе аналізувати масиви даних та пропонувати відповідний порядок дій, дозволяючи транспортному засобу обирати відповідний режим польоту та їзди, а також заздалегідь визначити та вирішити потенційні проблеми, пов`язанні з шинами.
Не дивлячись на те, що AERO є виключно концептуальною розробкою, деякі з реалізованих в ній технологій, такі, як, наприклад, непневматична конструкція та рішення на основі штучного інтелекту, вже розробляються компанією Goodyear, в той час як інші технології можуть послужити основою для нових ідей та майбутніх проектів.
«Концептуальні розробки компанії Goodyear покликані пожвавити дискусію відносно транспортних технологій та нової екосистеми пересування», – резюмував Хелсел.
GM Defense отримав від Державного департаменту США вагомий контракт на розробку та постачання нового броньованого позашляховика.
|